Igenkänning skapar trygghet

17 april 2020 william eriksson
Igenkänning skapar trygghet

Visst har du någon gång haft en penna med tryck från t ex en bilfirma eller ett resebolag. Du kanske använder pennan ofta och varje gång ser du namnet mer eller mindre medvetet. När du sen ska laga bilen eller köpa ny bil, eller boka en resa, då är det där namnet bekant redan. Du känner igen det. Du har sett det många gånger och det känns tryggt. Så fungerar bra reklam. Ett tryck och en logga på ett föremål som man använder ofta, skapar igenkänning.

 

Produktplacera dig och din verksamhet

Har du en verksamhet som du vill kommunicera ut till fler människor? Du kanske är på mässor med din firma eller dina produkter. Det finns många sätt att skapa sig ett namn men en genväg är genom att dela ut smarta föremål med din logga på. Om du är nyfiken på hur så finns presentreklam i Stockholm. Olika branscher har olika typer av artiklar i form av presentreklam. En frisör har kanske kammar med namn och logga på, som delas ut till kunder. En redovisningsfirma kan dela ut pennor med tryck. Har du en butik, då kan det vara fint med egna kassar med butikens namn på. Ett bra sätt att bli ihågkommen på.

 

 

Visa vem du är genom valet av presentreklam

Beroende på vilken inriktning man har på sin verksamhet, kan man förstärka sin image genom valet av artiklar man delar ut. Har man en stark miljöprofil, så förstärker man den genom att t ex använda miljömärkta oblekta papperspåsar med firmans namn på. Om du har en skönhetssalong och använder vissa produkter kan du dela ut små provförpackningar av dina egna krämer. På ett gym kan man tänka sig att det kanske finns handdukar med gymmets namn på. Sådana artiklar lämpar sig väl att sprida på mässor vid sidan av visitkort.

Fler nyheter