Marknadsföring i stort och smått

21 juni 2020 patrick pettersson

Hur stor budget sätter ditt företag av för marknadsföring? För visst har ni en marknadsplan för allt som ska ske under året? Planering är A och O. Genom att planera väl och sprida ut aktiviteter och insatser över året så växer er kännedom. I marknadsplanen ska du ta upp kostnader på allt från den tid du lägger ner i sociala medier, till trycksaker, hemsida och frigolitskyltar. Ofta gör vi marknadsföring som vi glömmer att budgetera för. Varje gång du gör inlägg online för ditt företag till exempel. Eller om du köper in jackor med er logotyp till de anställda.

Fronta med stolthet

Hur ser er entré ut för företaget? Skyltar ni stort och tydligt? Helst ska alla se. Från alla håll och det ska inte gå att missa var ni håller till. Till detta är det fantastiskt att använda sig av frigolitskyltar. Har du inte hört talas om sådana förr så kan du läsa och beställa till exempel här https://www.scandexpo.se. Beställ en så stor och maffig skylt du vill och kan. Frigolit väger i princip ingenting och kläs utvändigt med plexiglas eller liknande. Vilka är era varumärkesfärger? Har ni en rolig logga eller kanske en stilren? Allt går att återskapa i en frigolitskylt. 

 

 

Hur går det till?

Förhoppningsvis har du en logotyp i lämpligt digitalt format – en så kallad vektoriserad.

 I det formatet kan du göra loggan hur stor eller liten du vill. Det behövs verkligen om du ska blåsa upp den i ett format för entrén eller fasaden på ditt företag. När firman får din logga digitalt kan de ställa in önskade mått och skära ut skylten i frigolit. När kärnan av frigolit är klar så skärs motsvarande beklädnad ut i akryl eller plexiglas. Beklädnaden kan vara i en färg eller i flera, helt beroende på vad du har beställt. 

Fler nyheter